Ahad, 27 November 2011

Latihan Kertas 2 Lukisan Seni Visual STPM


Still Life Painting oleh http://latifmaulan.blogspot.com/
Cikgu baru tahu ini adalah hasil karya artis Latif Maulan setelah ditegur oleh saudara AUR di bawah. Lamaa dulu, sebelum wujudnya blogspot ni semua, saudara Latif usahakan laman web yang dapat mengumpulkan banyak hasil seni oleh pelukis-pelukis professional dan amatur di Malaysia. Cikgu selalu juga mengunjungi laman tersebut, tapi sekarang dah tak ada lagi dan digantikan dengan latifmaulan.blogspot. Cikgu dah melawat blognya dan seperti biasa, kagum dengan karya-karya super realistik-nya. 


http://latifmaulan.blogspot.com/2009/05/apresiasi-karya-abdlatif-maulan-oleh.html



Lukisan oleh guru dari Wilayah Persekutuan semasa Bengkel Kerja Kursus PSV (cikgu dapat CD- sahaja). Sesiapa yang mengenali atau mengetahui, bolehlah maklumkan kepada cikguseni.com untuk kreditasi









2 ulasan:

AUR berkata...

Assalamualaikum. Harap cikgu dapat kreditkan nama pelukis supaya para pelajar dapat mengenali pelukisnya. Lukisan yang pertama tu saya sangat kenal. Latif Maulan.

Sekadar pendapat.

Noraida Ahmad berkata...

Terima kasih atas makluman. Lukisan kedua tu, oleh guru dari wilayah persekutuan masa bengkel kerja kursus PSV SPM. Cikgu minta maaf sebab gambar-gambar ni dah lama disimpan dalam komputer, bertukar-tukar dengan rakan dan tiada nama. Cikgu akan hubungi Latif Maulan untuk mohon kebenaran dan kredit namanya. Terima kasih sekali lagi.