Rabu, 14 Mac 2012

BACA UNTUK MAHIR BAHASA SENI(l

Kalau pelajar lihat pada label sebelah kanan blog ini, ada tajuk untuk blog list yang berbunyi BACA UNTUK MAHIR BAHASA SENI. Maksudnya, kalau nak score seni visual stpm, kenalah banyak membaca penulisan atau artikelmembincangkan penghasilan kerja seni terutamanya untuk kertas 1(teori seni).

Ramai dalam kalangan pelajar lemah bahasa seni visual . Penguasaan asas senireka iaitu unsur seni dan prinsip rekaan perlulah dikuasai dgn baik justeru cikgu cadangkan blog-blog yang dpt menjadi rujukan para pelajar sama ada untuk nota mahupun bg tujuan peguasaan bahasa seni visual.

En. Hassan Mohd Ghazali (pensyarah, panel penggubal, ketua pemeriksa) telah mewujudkan sebuah blog yg membincangkan teori sv. BLOG SUMBER DAN MAKLUMAT SENI VISUAL

Cikgu juga ada menyediakan sebuah lg blog yang memuatnaik bahan-bahan stpm seni visual seperti sukatan dan huraian sukatan.
BLOG SENI VISUAL STPM
      
Cikgu-cikgu lainpun ada menghasilkan blog untuk pelajar mereka,justeru berusahalah untuk banyak membaca bg meningkatkan kemahiran seni visual anda. Begitu juga cikgu letakkan pautan blog dr artis seni visual serta komuniti seni. Selamat Membaca! LEADERS ARE READERS


Tiada ulasan: